Jukka-Pekka Metsävainio i jego pomysł na astrofotografię

Niedawno, jak to czasami mam w zwyczaju, klikałem bezcelowo w kolejne odsyłacze tracąc czas na bezowocnym, jak mogło by się wtedy wydawać „serfowaniu po necie”. Przeskakując ze strony na stronę, nagle mój wzrok przykuły ruchome obrazy ewidentnie przypominające widokiem spektakularne mgławice (jak to mgławice). Po bliższym zlustrowaniu zawartości trafiłem na stronę fińskiego fotografa Jukka-Pekka Metsävainio. To co później zobaczyłem naprawdę mnie zamurowało! Nie wiem jak Wy, ale ja jeszcze nigdy nie licząc gier i podobnych produkcji, nie spotkałem się z trójwymiarowym obrazem odległego obiektu kosmicznego. Oczywiście jest wiele jest poważnych kosmicznych symulacji z całym wszechświatem włącznie, ale pisząc o zdjęciach Fina mam na myśli realne obiekty w odległej przestrzeni kosmicznej. Poza pomysłowymi zdjęciami 3D, Fin naprawdę ma czym się pochwalić. Jego internetowe portfolio to  niemal 3 tysiące zdjęć. Wiele z nich publikowanych w prestiżowych magazynach a nawet na stronach NASA. Jak sami widzicie, nie potrzebny jest Hubble aby zrobić ładne zdjęcie! A teraz podziwiajcie…

 

 

J-P Metsavainio: Artworks based on my astronomical images &emdash; NGC 7380, the "Wizard Nebula"

J-P Metsavainio: Artworks based on my astronomical images &emdash;

J-P Metsavainio: Artworks based on my astronomical images &emdash;

J-P Metsavainio: Artworks based on my astronomical images &emdash; The heart of the Heart, Mel 15

J-P Metsavainio: Narrowband Nebulae, Natural Colors &emdash; IC 410, zoom in series

J-P Metsavainio: Narrowband Nebulae, Natural Colors &emdash; IC 405, zoom in series

J-P Metsavainio: Narrowband Nebulae, Natural Colors &emdash; California Nebula, NGC 1499, zoom in and scale

J-P Metsavainio: Narrowband Nebulae, Natural Colors &emdash; NGC7380, the "Wizard Nebula", apparent scale in the sky
J-P Metsavainio: Panoramic images &emdash; Cirrus of Cygnus

J-P Metsavainio: Panoramic images &emdash;

J-P Metsavainio: Panoramic images &emdash; IC 1318, the "Butterfly Nebula" and the "Crescent Nebula,", NGC

J-P Metsavainio: Panoramic images &emdash; Lagoon Nebula, a closeup

J-P Metsavainio: Artworks based on my astronomical images &emdash; Vision

J-P Metsavainio: Artworks based on my astronomical images &emdash; Vision

J-P Metsavainio: Artworks based on my astronomical images &emdash; Vision

J-P Metsavainio: Artworks based on my astronomical images &emdash; Vision
Portfolio autora: http://astroanarchy.zenfolio.com/

Skomentuj

